A koncerten megszólaló összeállítás premierje 2015 májusában volt az isztambuli Schneider zsinagógában, az Opus Amadeus Kamarazenei Fesztivál zárókoncertjén.
A műsor gerincét az európai zsidó kultúra egyedülálló művei, a mantuai hegedűs és kántor Salomone Rossi Ebreo héber nyelvű zsoltárai alkotják, melyek az első nyomtatásban megjelent, héber nyelvű, harmonizált zsidó liturgiai gyűjtemény, a HÁSIRIM ÁSER LIS’LOMO énekei. E korabarokk zsoltárok mellett elhangzanak más XVII-XVIII. századi zsoltárok, vallásos és világi énekek, valamint kontrasztként néhány rövidebb XX. századi alkotás is. Ugyan a zenék születési évszáma között sokszor több száz év a különbség, de egy közös zenei nyelvből épül fel a koncert műsora: mint egy barokk szvit, rövid zeneművek füzére hangzik fel megszakítás nélkül, egy művé komponálva a szerzők darabjait. Néha talán fel sem fedezzük, mikor zárul le az egyik és kezdődik a másik, közöttük nagy szerep jut a csendeknek.
A különleges összeállítású Trio Passacaglia tagjai régóta muzsikálnak együtt, számos közös koncertet adtak kortárs művekből és a korai polifon időszaktól a klasszikáig ívelő repertoárjukból. Koncertjeiken trió, duó és szóló művek hangzanak el, sokszor az együttes saját átiratában. A trió elnevezése a spanyol eredetű, de valójában igazán Itáliában a XVII-XVIII. században népszerűvé vált zenei műfajra, a passacaglia-ra utal. A szó jelentése “utcai séta, utcai dal”, ahol a többszólamúság a mozgékony ostinato-basszus szólamra épül, de ez a mozgékony vezérdallam megszólalhat más szólamokban is. Ezt a szerkesztési elvet a kora barokk időszaktól a kortársakig sok-sok zeneszerző alkalmazta, a forma gyakran egy 3/4-es táncot idéz.

A trió tagjai külön-külön is elismert szólistái a magyarországi és nemzetközi zenei életnek.

2017. július 29-én, a Salföldi Dalföld színpadán:
Rajk Judit (alt)
Kéringer László (bariton)
Zétényi Tamás (cselló)